V předmluvě k tomuto povídání o hře World of Tank jsem zmínil něco o statistikách hráčů a pro koho je tento seriál určený. Dnes se podíváme na statistiky podrobněji, konkrétně na svoje vlastní statistiky, které by nám měly prozradit, jak se nám ve hře daří. Vsadím se, že je jen málo hráčů, kteří nikdy nezabloudili do služebního záznamu přímo ve hře. Případně si jej můžete zobrazit na stránkách hry. Jednotlivé hodnoty si teď vysvětlíme.
- Osobní hodnocení – tato hodnota nás prozatím moc zajímat nebude, vysvětlím proč. Je to jakýsi celkový ukazatel herních dovedností (skillu) hráče. Čím vyšší je, tím lepší bych měl být, ale zas tak úplně pravda to není. Protože do tohoto čísla se započítává i počet odehraných bitev, ať už hraju jakkoliv dobře nebo špatně. Každopádně, osobní hodnocení 4000 při 30ti tisících bitev je špatně 🙂
- Vítězství/bitvy – je poměr (mezi hráči nazývaný taky “winrate”), kolik z celkově odehraných bitev skončilo vítězstvím. Měl by ukazovat, jak moc jste schopní přispět k vítězství v bitvě. Pokud je méně než 50%, znamená to, že moje hraní pro tým představuje spíš přítěž, než pomoc 🙂
Samozřejmě, hodnoty řekněme mezi 48% – 52% jsou založené hlavně na štěstí ve hře, než na skutečném skillu 😉 - Počet bitev – nemá asi smysl nějak dlouze komentovat, je to celkový počet odehraných bitev od založení herního účtu.
- Průměrné zkušenosti za bitvu – za každou bitvu jsem ohodnocený počtem zkušeností, podle toho, jak moc jsem přispěl ke konečnému výsledku bitvy. Čím vyšší, tím samozřejmě lepší. K tomuto jen jedno – nemusím v bitvě zničit ani jeden tank, přesto můžu být na prvním místě ve výsledku bitvy, jenom díky tomu, že jsem pomohl týmu odhalovat nepřátelské tanky, znehybňoval nepřátele střelbou do pásů, nebo několikrát ubránil základnu.
- Průměrné poškození způsobené za bitvu – znamená, kolik “životů”, přesněji bodů výdrže (HP), jste střelbou do nepřátelských tanků průměrně v každé bitvě schopní odebrat. Tato hodnota sama o sobě nic neříká, protože např. hráč, hrající jenom 5.tier s tankem, který udělí poškození 110 na jeden výstřel ve hře 10x vystřelí a nepřátele připraví o 1100 bodů výdrže, což je slušný výsledek. Naproti tomu hráč 10.tieru s tankem, který udělí poškození 370 na jeden výstřel, ve hře vystřelí 3x a nepřátele připraví o 1110 bodů výdrže, ale na 10.tieru, kde tanky mají výdrž přes 2000HP, to je špatná hra. Přitom oba hráči budou mít v osobním hodnocení průměr 1100.
- Poměr zabití/smrtí – udává, kolik nepřátelských tanků v bitvě jsem schopný zničit, než chcípnu :). Měla by být větší než 1,0. Samozřejmě. čím vyšší, tím lepší, ale opět zdůrazňuju, ve hře není důležité, abych sám zničil co největší počet tanků, záleží na okolnostech a na tom, jaký typ tanku jedu a jak velkou hrozbu nepřátelský tank pro můj tým představuje, pokud zůstane naživu. Ale o tom někdy příště.
- Poškození způsobené/přijaté – udává, jaký jsem v bitvě ranař :). Pokud je hodnota 1,0 a vyšší, znamená to, že jsem schopný ve hře udělit poškození alespoň tolik, kolik bodů výdrže má můj vlastní tank. Při načítání bitvy se ukazuje tabulka hráčů a každý hráč má proti sobě v nepřátelském týmu tank s přibližně stejným počtem bodů výdrže (HP). Teoreticky, na základě jednoduché logiky platí, že pokud by každý hráč v mém týmu udělil alespoň tolik poškození, kolik má jeho tank HP, můj tým vyhraje. Ve skutečnosti se tak neděje a proto je potřeba, aby polovina hráčů v týmů způsobila poškození alespoň 2x tolik, kolik mají jejich tanky HP, aby druhá polovina týmu mohla kempit u základny a tým vyhrál bitvu 🙂
Vedle služebního záznamu existuje na internetu řada stránek, které jsou schopné si ze serveru stahovat údaje o každém hráči a zpracovat z nich statistiku vlastní. Nejznámější je asi wot-life.com, která umí kromě celkových výsledků ukázat, jak si hráč vedl za posledních 24 hodin, 7 dní a 30 dní.
Stránka neukazuje osobní hodnocení stejné jako ve hře, ale tzv. WN7 a WN8 hodnocení, které je vypočteno z několika údajů, které za hraní v bitvách hráč nasbírá a z winrate. Na úvodní straně je tabulka s rozdělením tohoto hodnocení na barvy. Mám-li WN8 1000, znamená to, že jsem průměrný hráč 🙂
Wot-life krom toho umí zobrazit i statistiku jednotlivých tanků, které jsem hrál a jak jsem je hrál, nebo určité časovém rozmezí v grafu, na kterém si můžu zkontrolovat, jestli se zhoršuju, zlepšuju, nebo stagnuju 🙂
Předpokládám, že teď už víte, jestli zapadáte do cílové skupiny mého povídání o World of Tanks. Někteří jste měli podezření, že nehrajete dobře. Teď už víte, že je to horší, než jste čekali 🙂
A na tomto zapracujeme a budeme se snažit to změnit. Neslibuju vám, že budete za měsíc fialky (unikátní hráč), ale pro začátek si určíme snadnější cíl – odrazit se od dna a dostat se aspoň na průměrné (žlutá) nebo dobré (zelená) hodnocení na stupnici WN8, tak abychom ostatním hráčům nekazili hru a týmu dali větší šance na výhru.
V dalším dílu si připravíme tank a posádku k bitvě. Povíme si něco o vybavení a schopnostech členů posádky, které nám pomůžou vylepšit chování tanku v bitvě.
Přidáno 23.2.2017 – s odstupem času jsem zjistil, na můj blog chodí i spousta hráčů, kteří nemají ani základní vědomosti o hře, ať už je to z důvodu, že teprve začali hrát, nebo doteď hráli a do hloubky tu hru nijak neřešili. Pokud patříte do této skupiny hráčů, právě pro vás připravil marty_vole seriál pro začátečníky, kde se můžete spoustu věcí naučit.
Všechny články o World of Tanks:
- World of Tanks (11.díl) – vyrážíme: lehké tanky
- World of Tanks (10.díl) – vyrážíme: střední tanky
- World of Tanks (9.díl) – vyrážíme: těžké tanky
- World of Tanks (8.díl) – vyrážíme: stíhači tanků
- World of Tanks (intermezzo) – nejčastěji hledané informace o wot
- World of Tanks (7.díl) – vyrážíme: dělostřelectvo
- World of Tanks (6.díl) – tipy pro ještě lepší hraní
- World of Tanks (5.díl) – využití pancíře a jak zvýšit šance na přežití
- World of Tanks (4.díl) – maskování a odhalování nepřítele
- World of Tanks (intermezzo) – zamyšlení nad plánovaným rebalancováním
Prosím další počteníčko 🙂
Coming soon 😉
moc dorbý článek
Díky za koment 🙂
Chtěl bych vědět jak jsem na tom pořadově.
MYSLEL JSEM NA KTEREM JSEM MISTĚ.
Wotlife žebříček umístění podle WN8 neumí, nebo alespoň jsem nikdy nenašel/nehledal. Co vím, tak zobrazuje jen top 10 hráčů a top 10 klanů. Ale v síni slávy na oficiálním webu WoT je možné se po přihlášení najít a zobrazit buďto v porovnání s přáteli nebo celkově všemi hráči serveru – http://worldoftanks.eu/cs/leaderboard/
Tak jsem se ted podival jak jsem na tom, a moc ty barvy nechapu. Ukazuje mi, ze mam WN8 1286 a WN7 1104, ale barva je zluta a ne zelena. Neposunuli nejak tu skalu ? Nebo, nezalezi to i na poctu bitev, mam jich zatim asi 7k .Diky 🙂
No, když je o tom řeč… všiml jsem si toho teď o víkendu, když jsem se díval na nějaké replaye s nainstalovaným XVM modem, že hráč s 1308 WN8 měl žlutou barvu. Myslel jsem si, že to tak ukazuje jen ten mod, protože těch barevných stupnic je několik a třeba XVM z Webium modpacku někdy před rokem ukazovalo zelenou už někde od 1000. Něco se měnilo po vydání 9.18 (zmírněný MM), protože se mi hnuly čísla na tancích, které už nejezdím, takže je možné, že posunuli škálu. Ale na úvodní straně wotlife se zobrazuje pořád ta původní.
Netvrdím , že vše co tu je napsáno je špatně ale s jednou věcí naprosto nesouhlasím…a to je tvrzení že winrate ukazuje schopnosti hráče. Mám velice slabej win rate i přesto, že v každe bitvě jsem mezi prvníma třema v dmg i zkušenostech…v prohraných bitvách skoro vždy na prvním místě….Moje tušení že winrate je v podstatě o tom jak vam opička nadělí na kole štěstí potvrdilo i nove hodnocení od začátku co toto hodnocení jede jsem vždy na prvních místech v klanu jak v dmg tak ve zkušenostech take poměr zabití v podstatě držím první příčku skoro všude max jsem druhý…ve winrate jsem ale vždy mezi posledníma…takže jak je možne že ja s dobrýma vysledkama mam tak špatný winrate????Možná proto že z 90% jsem v týmech ktere nemají moc šancí na výhru…většinou v mem týmu pár žlutých zbytech oranžoví a červení proti modrým a zeleným a par žlutých…. ano da se i v totmo týmu vyhrat ale to je kurevská náhoda. winrate rozhuduje opiška stejně jako pene roll a dmgroll…
Winrate je hlavně ukazatel, jak moc jsi schopný přispět k výhře, nebo řekněme ovlivnit výsledek bitvy. Záleží na stroji a stylu hraní. Mám to podobné jako ty. Taky mi začal padat winrate, přestože ve výsledcích bitvy se umisťuju na horních pozicích. V mém případě je za tím špatná technika hry s konkrétním strojem. Prostě nemám odvahu zatlačit už na začátku bitvy, takže hraju až příliš opatrně. Mezitím přijdu o podstatnou část týmu a pak, už pozdě, s tím že nemám co ztratit, ve snaze o nějaký exit-dmg dám 1vs7 třeba trojnásobek svého průměrného poškození. Můj “bratr ve zbrani”, se kterým jezdím čety, si ze mě kvůli tomu dělá legraci a má k tomu takovou moudrost: “necháš si vystřílet celý tým, abys pak mohl mít šanci na epickou bitvu”. Zkus se zaměřit na tohle 🙂