V předmluvě k tomuto povídání o hře World of Tank jsem zmínil něco o statistikách hráčů a pro koho je tento seriál určený. Dnes se podíváme na statistiky podrobněji, konkrétně na svoje vlastní statistiky, které by nám měly prozradit, jak se nám ve hře daří. Vsadím se, že je jen málo hráčů, kteří nikdy nezabloudili do služebního záznamu přímo ve hře. Případně si jej můžete zobrazit na stránkách hry. Jednotlivé hodnoty si teď vysvětlíme.

sluzebni_zaznam

Služební záznam hráče na stránkách hry

  • Osobní hodnocení – tato hodnota nás prozatím moc zajímat nebude, vysvětlím proč. Je to jakýsi celkový ukazatel herních dovedností (skillu) hráče. Čím vyšší je, tím lepší bych měl být, ale zas tak úplně pravda to není. Protože do tohoto čísla se započítává i počet odehraných bitev, ať už hraju jakkoliv dobře nebo špatně. Každopádně, osobní hodnocení 4000 při 30ti tisících bitev je špatně 🙂
  • Vítězství/bitvy – je poměr (mezi hráči nazývaný taky “winrate”), kolik z celkově odehraných bitev skončilo vítězstvím. Měl by ukazovat, jak moc jste schopní přispět k vítězství v bitvě. Pokud je méně než 50%, znamená to, že moje hraní pro tým představuje spíš přítěž, než pomoc 🙂
    Samozřejmě, hodnoty řekněme mezi 48% – 52% jsou založené hlavně na štěstí ve hře, než na skutečném skillu 😉
  • Počet bitev – nemá asi smysl nějak dlouze komentovat, je to celkový počet odehraných bitev od založení herního účtu.
  • Průměrné zkušenosti za bitvu – za každou bitvu jsem ohodnocený počtem zkušeností, podle toho, jak moc jsem přispěl ke konečnému výsledku bitvy. Čím vyšší, tím samozřejmě lepší. K tomuto jen jedno – nemusím v bitvě zničit ani jeden tank, přesto můžu být na prvním místě ve výsledku bitvy, jenom díky tomu, že jsem pomohl týmu odhalovat nepřátelské tanky, znehybňoval nepřátele střelbou do pásů, nebo několikrát ubránil základnu.
  • Průměrné poškození způsobené za bitvu – znamená, kolik “životů”, přesněji bodů výdrže (HP), jste střelbou do nepřátelských tanků průměrně v každé bitvě schopní odebrat. Tato hodnota sama o sobě nic neříká, protože např. hráč, hrající jenom 5.tier s tankem, který udělí poškození 110 na jeden výstřel ve hře 10x vystřelí a nepřátele připraví o 1100 bodů výdrže, což je slušný výsledek. Naproti tomu hráč 10.tieru s tankem, který udělí poškození 370 na jeden výstřel, ve hře vystřelí 3x a nepřátele připraví o 1110 bodů výdrže, ale na 10.tieru, kde tanky mají výdrž přes 2000HP, to je špatná hra. Přitom oba hráči budou mít v osobním hodnocení průměr 1100.
  • Poměr zabití/smrtí – udává, kolik nepřátelských tanků v bitvě jsem schopný zničit, než chcípnu :). Měla by být větší než 1,0. Samozřejmě. čím vyšší, tím lepší, ale opět zdůrazňuju, ve hře není důležité, abych sám zničil co největší počet tanků, záleží na okolnostech a na tom, jaký typ tanku jedu a jak velkou hrozbu nepřátelský tank pro můj tým představuje, pokud zůstane naživu. Ale o tom někdy příště.
  • Poškození způsobené/přijaté – udává, jaký jsem v bitvě ranař :). Pokud je hodnota 1,0 a vyšší, znamená to, že jsem schopný ve hře udělit poškození alespoň tolik, kolik bodů výdrže má můj vlastní tank. Při načítání bitvy se ukazuje tabulka hráčů a každý hráč má proti sobě v nepřátelském týmu tank s přibližně stejným počtem bodů výdrže (HP). Teoreticky, na základě jednoduché logiky platí, že pokud by každý hráč v mém týmu udělil alespoň tolik poškození, kolik má jeho tank HP, můj tým vyhraje. Ve skutečnosti se tak neděje a proto je potřeba, aby polovina hráčů v týmů způsobila poškození alespoň 2x tolik, kolik mají jejich tanky HP, aby druhá polovina týmu mohla kempit u základny a tým vyhrál bitvu 🙂

Vedle služebního záznamu existuje na internetu řada stránek, které jsou schopné si ze serveru stahovat údaje o každém hráči a zpracovat z nich statistiku vlastní. Nejznámější je asi wot-life.com, která umí kromě celkových výsledků ukázat, jak si hráč vedl za posledních 24 hodin, 7 dní a 30 dní.

Barevné schéma hodnocení WN7 a WN8

Barevné schéma hodnocení WN7 a WN8

Stránka neukazuje osobní hodnocení stejné jako ve hře, ale tzv. WN7 a WN8 hodnocení, které je vypočteno z několika údajů, které za hraní v bitvách hráč nasbírá a z winrate. Na úvodní straně je tabulka s rozdělením tohoto hodnocení na barvy. Mám-li WN8 1000, znamená to, že jsem průměrný hráč 🙂

Wot-life krom toho umí zobrazit i statistiku jednotlivých tanků, které jsem hrál a jak jsem je hrál, nebo určité časovém rozmezí v grafu, na kterém si můžu zkontrolovat, jestli se zhoršuju, zlepšuju, nebo stagnuju 🙂

Graf průběhu hraní

Graf průběhu hraní

Předpokládám, že teď už víte, jestli zapadáte do cílové skupiny mého povídání o World of Tanks. Někteří jste měli podezření, že nehrajete dobře. Teď už víte, že je to horší, než jste čekali 🙂
A na tomto zapracujeme a budeme se snažit to změnit. Neslibuju vám, že budete za měsíc fialky (unikátní hráč), ale pro začátek si určíme snadnější cíl – odrazit se od dna a dostat se aspoň na průměrné (žlutá) nebo dobré (zelená) hodnocení na stupnici WN8, tak abychom ostatním hráčům nekazili hru a týmu dali větší šance na výhru.

V dalším dílu si připravíme tank a posádku k bitvě. Povíme si něco o vybavení a schopnostech členů posádky, které nám pomůžou vylepšit chování tanku v bitvě.

Přidáno 23.2.2017 – s odstupem času jsem zjistil, na můj blog chodí i spousta hráčů, kteří nemají ani základní vědomosti o hře, ať už je to z důvodu, že teprve začali hrát, nebo doteď hráli a do hloubky tu hru nijak neřešili. Pokud patříte do této skupiny hráčů, právě pro vás připravil marty_vole seriál pro začátečníky, kde se můžete spoustu věcí naučit.


Všechny články o World of Tanks: